مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1395 ساعت 19:502017-01-12سياسي

وزیر ارشاد:زبان عنصر تداوم حیات فرهنگی و هویتی است


همایش ملی زبان و هویت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سیدرضا صالحی امیری پنجشنبه 23 دیماه در همایش ملی زبان و هویت در شیراز گفت: تقویت زبان کمک به ارتقای فرهنگی جامعه است و آنچه هویت ایرانی را استمرار بخشیده و می بخشد، زبان فارسی است.

وی با تاکید بر اینکه زبان فارسی حس مشارکت مردم هر کشوری به شمار می رود،تاکید کرد: به همین دلیل هویت ملی ایران بر تاریخ،دین و زبان فارسی استوار است.

صالحی امیری،یکی از دغدغه های مهم دیروز و امروز را ورود واژگان بیگانه به زبان دانست و با تاکید براین که نشناختن ریشه های دغدغه های ما را در حراست از زبان دچار چالش خواهد کرد، گفت: صرف ورود واژگان بیگانه، که هیچ زبانی از آن مستثنا و مصون نیست، زبان فارسی را با مخاطره مواجه نمی کند که اگر چنین بود زبان فارسی امروز و بعد از هزاران سال دچار بحران هویتی شده بود.

زبان فارسی یکی از ارکان اساسی هویت ملی ایران است؛ این زبان فاخر، زبان عرفان و گسترش دهنده فرهنگ اسلامی و کلمه طیبه محسوب می شود.

صالحی امیری گفت:زبان فارسی، زبان حکمت و زبان ادبیات کلاسیک پرآوازه ایران است و اگر چه تاریخ، اسطوره، مذهب و سنت ها برای ایرانیان تجربه مشترک تاریخی را به وجود آورده است اما بی تردید زبان فارسی سرچشمه حس مشترک در ادبیات، عرفان، ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد:زبان عنصر تداوم حیات فرهنگی و هویتی است

وزیر ارشاد:زبان عنصر تداوم حیات فرهنگی و هویتی است