مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1395 ساعت 09:412017-01-16بين الملل

کنفرانس صلح خاورمیانه با تاکید بر راه حل دو کشوری پایان یافت


شرکت کنندگان در کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس نسبت به برداشتن هر گونه گام یکجانبه قبل از بررسی مسائل وضعیت نهایی از جمله مسائل قدس، مرزها، - امنیت و آوارگان هشدار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سایت شبکه الجزیره، در عین حال در این بیانیه، از هرگونه انتقاد صریح از طرح های دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در زمینه انتقال سفارت آمریکا به قدس اجتناب شد، در حالی که همگی بر برگزاری کنفرانسی جدید همزمان با پایان سال 2017 توافق کردند.

در این بیانیه از تلاش ها برای پیشبرد صلح در خاورمیانه استقبال شد از جمله قطعنامه اخیر 2334 شورای امنیت که در زمینه محکومیت هر گونه شهرک سازی بود.

شرکت کنندگان در کنفرانس همچنین اقدامات "تروریستی" را محکوم کردند و به ارائه پیشنهادات اقتصادی به هر دو طرف برای پیشبرد روند مذاکرات متعهد شدند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود گفت، این کنفرانس با هدف دیکته کردن مسائل و جزییات مذاکرات به اسراییلی ها و فلسطینی ها نیست.

مذاکرات مستقیم به تنهایی می تواند صلح را محقق کند.

وی افزود: مذاکرات با هدف ارائه تضمین ها و انگیزه به دو طرف برای نشستن پای میزه مذاکره است و راه حل دو کشوری یک رویای دور از دسترس نیست و همچنان هدف جامعه جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنفرانس صلح خاورمیانه با تاکید بر راه حل دو کشوری پایان یافت

کنفرانس صلح خاورمیانه با تاکید بر راه حل دو کشوری پایان یافت