مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1395 ساعت 10:262017-01-17سياسي

اعلام برگزاری انتخابات پارلمان محلی در ایرلند شمالی و نگرانی از تعویق برگزیت


بعد از آنکه دولت ائتلافی محلی ایرلندشمالی فروپاشید، معاون وزیر کشور بریتانیا اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام کرد که همین مساله ممکن است بر مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیرگذار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل بعد از آن که هیچ یک از دو حزب دموکراتیک وحدت طلب و حزب شین فین در ایرلندشمالی نتوانستند به توافق برسند، بروکنشایر مجبور شد عصر دوشنبه (دیروز) برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان ایرلند شمالی را اعلام کند.

دولت محلی ائتلافی میان ملی گرایان و اتحادگرایان ایرلند شمالی بعد از یک دهه نتوانستند به توافق برسند و مجبور به اعلام تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

دولت تفویض اختیار شده ایرلند شمالی بعد از آن دچار اختلاف شد که طرفین در موضوع انرژی پاک به اتفاق نرسیدند و همچنین بعد از آن اختلافات شدت گرفت که آرلن فاستر سروزیر ایرلندشمالی برای کناره گیری موقت موافقت نکرد.

پارلمان کنونی تا تاریخ 26 نوامبر برقرار است و پس از آن منحل می شود تا انتخابات جدید در دوم مارس برگزار شود.

وقتی آرلن فاستر سر وزیر ایرلندشمالی و رهبر حزب دمکراتیک وحدت طلب از کناره گیری ممانعت کرد، معاون وی مارتین مک گینس فرمانده سابق ارتش جمهوری خواه ایرلند و از حزب شین فین از سمت خود کنار رفت که همین مساله می تواند نشانه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام برگزاری انتخابات پارلمان محلی در ایرلند شمالی و نگرانی از تعویق برگزیت

اعلام برگزاری انتخابات پارلمان محلی در ایرلند شمالی و نگرانی از تعویق برگزیت