مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1395 ساعت 07:352017-01-18بين الملل

فرانسه به دنبال تحریم کسانی است که مانع اجرای توافقنامه صلح در مالی می شوند


فرانسه به دنبال تحریم کسانی است که مانع اجرای توافقنامه صلح در مالی می شوند " به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت کشورش قصد دارد قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد که در آن کسانی که در مالی، مانع اجرای توافقنامه صلح این کشور می شوند تحریم شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل متحد، توافقنامه صلحی که دولت مالی و شورشیان در ژوئن 2015 امضا کردند به سال ها مناقشه در این کشور پایان داد اما این توافقنامه اجرا نشده است.

دولت مالی پس از مداخله نظامی فرانسه در ژانویه سال 2013 و بیرون کردن ستیزه جویان از شمال کشور توانست بار دیگر کنترل این بخش را در دست بگیرد اما ستیزه جویان در بسیاری از مناطق همچنان فعال هستند.

سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود مهمترین اولویت ما در مالی این است که از اجرای سریع توافقنامه صلح درمالی حمایت کنیم و تضمین کنیم که همه نیازهای نیروی صلحبان سازمان ملل متحد مستقر در این کشور تامین شود.

بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل متحد در گزارشی در پایان دسامبر ، از شورای امنیت خواسته بود علیه کسانی که مانع اجرای توافقنامه صلح درمالی می شوند تحریم های هدفمند را مورد بررسی قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه به دنبال تحریم کسانی است که مانع اجرای توافقنامه صلح در مالی می شوند

فرانسه به دنبال تحریم کسانی است که مانع اجرای توافقنامه صلح در مالی می شوند