مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1395 ساعت 02:212017-01-20بين الملل

فرزان شهیدی دورنمای مذاکرات آستانه


هیچ یک از کشورهای عربی در نشست آستانه حضور ندارند و این نشانگر انزوای کشورهایی چون عربستان سعودی است که نامش به عنوان حامی اصلی منطقه ای گروه های تروریستی زبانزد محافل مختلف شده است.

- طبق قطعنامه 2336 شورای امنیت که چندی پیش در باره سوریه صادر شد، قرار است در چهارم بهمن ماه مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض مشمول توافق، در شهر آستانه پایتخت قزاقستان انجام شود.

این نشست زیر نظر روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و با حضور استیفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه برگزار خواهد شد.

هنوز دستور جلسه و نیز ترکیب دقیق شرکت کنندگان به طور روشن مشخص نشده است، اما موضوع اصلی نشست پیرامون آتش بس جاری در سوریه و مقدمه چینی برای راه حل سیاسی بحران در این کشور است.

در باره نشست آستانه نکات ذیل قابل توجه است: 1) نشست آستانه برای نخستین بار با محوریت نمایندگان نیروهای مسلحی برگزار می شود که توافق آتش بس حلب را امضا کرده اند.

این گروه ها شامل گروه های فیلق الشام ، احرار الشام ، جیش الاسلام ، ثوار الشام ، جیش المجاهدین ، جیش ادلب و جبهه الشامیه هستند که تا پیش از آتش بس با استعداد حدود 60 هزار پیکارجو مشغول نبرد با نظام سوریه بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزان شهیدی دورنمای مذاکرات آستانه

فرزان شهیدی دورنمای مذاکرات آستانه