مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 09:302017-01-23اجتماعي

راهکار کاهش 25درصدی آلودگی هوای تهران


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 25درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به موتور سیکلت هاست، گفت: با جایگزینی موتورسیکلت های برقی با نوع فسیلی موجود می توان این آلودگی را به طور کامل رفع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران که در یک برنامه رادیویی با موضوع (دلایل کندی اجرای سیاست های زیست محیطی ) در ارتباط تلفنی گفت وگو می کرد، عنوان کرد : براساس تحقیقات مراکز علمی دنیا کاهش سفرهای درون شهری و کاهش اقبال مردم به خودروهای شخصی مهمترین عامل در آلودگی هواست.

وی اظهار کرد: براساس گزارش های کارشناسی 70 تا 80 درصد آلودگی ها به علت آلاینده های متحرک شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت هاست.

20 تا 30 درصد آلاینده ها ثابت و مرتبط به صنایع و ساخت وسازهای در سطح شهر و ریزگردهایی است که به صورت مقطعی وارد فضای شهر می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه موتورسیکلت جزو آلاینده های اصلی هوا محسوب می شود، گفت: هر موتورسیکلت بنزینی معادل 8دستگاه خودروی یورو 2 آلودگی تولید می کند.

برای مقابله با این آلودگی موتور سیکلت های برقی در دانشگاه های کشور ساخته شده است که حتی می تواند در رقابت، نمونه های جهانی را پشت سر بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار کاهش 25درصدی آلودگی هوای تهران

راهکار کاهش 25درصدی آلودگی هوای تهران