مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1395 ساعت 14:062017-01-23بين الملل

فرجام رابطه ایران و روسیه در دوران ترامپ


به گزارش سایت قطره و به نقل ازنشنال اینترست ایران و روسیه در سال های اخیر روابط سازنده ای با یکدیگر داشته اند با این حال این رابطه ممکن است چندان پایدار نباشد اگر روسیه بتواند با آمریکای ترامپ روابط بهتری برقرار نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حال حاضر اتحاد ایران و روسیه در خاورمیانه اتحادی بی سابقه اما شکننده است.

همکاری ایران و روسیه برای تضمین بقای حکومت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه و پس گرفتن حلب از گروه های تروریستی حیاتی بوده است.

بمب افکن های روسی برای بمباران پایگاه های تروریست ها در سوریه از پایگاه هوایی ایران استفاده کرده اند و به نظر می رسد مسکو و تهران یک توافق تسلیحاتی عمده را نهایی خواهند کرد که بر اساس آن روسیه در نوسازی تجهیزات نظامی قدیمی و فرسوده ایران نقش خواهد داشت.

اما یک پرسش اساسی همچنان باقی است: آیا همکاری ایران و روسیه بر اساس تلاقی منافع موقتی به وجود آمده است یا به یک تحول جدید اشاره می کند که احتمالا تاثیری عمیق بر منافع آمریکا در منطقه دارد؟ دست کم در حال حاضر، پاسخ روشنی برای این پرسش وجود ندارد که آیا همکاری بین مسکو و تهران پایدار خواهد ماند یا خیر.

اتحاد روسیه با ایران بر مبنای انزجار مشترک نسبت به نفوذ آمریکا در خاورمیانه مستقر است، اما دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا، برای برق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجام رابطه ایران و روسیه در دوران ترامپ

فرجام رابطه ایران و روسیه در دوران ترامپ