مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 00:162017-01-23بين الملل

مذاکرات آستانه تیر خلاص به وجهه سعودی ها در میدان سوریه


مذاکرات آستانه که پس از آزادی حلب در حال انجام است، بدون حضور سعودی ها پیش می رود؛ مذاکراتی که امیدهایی به نتیجه بخش بودن آن وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، مذاکرات صلح سوریه در آستانه از روز گذشته (دوشنبه) با حضور هیأت معارضان و دولت سوریه و با ابتکار روسیه، ترکیه و ایران آغاز به کار کرد.

مذاکراتی که امیدهای زیادی به موفقیت آن می رود و اکثر گروه های معارض به غیر از چند گروه از جمله احرار الشام در آن شرکت کرده اند.

نکته قابل توجه در این نشست، عدم هرگونه حضور عربستان سعودی چه در سطح اعضای اصلی و چه در سطح ناظر است؛ موضوعی که پس از گذشت نزدیک به 6 سال از بحران سوریه پیام های قابل توجهی دارد.

تاکنون تمامی مذاکرات صلح سوریه، (ژنو1، ژنو 2 و ژنو3) نتیجه ای نداشته است اما در نشست جاری آستانه، معارضان و دولت سوریه اراده بالایی برای رسیدن به اولین توافقات را دارند اما خبری از سعودی ها نیست.

این مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه خروج مثبتی نداشته باشد؛ یک پیام مهم دارد و آن هم خروج عربستان از جرگه کشورهای نقش آفرین در معادلات اصلی سوریه است.

عربستان که صحنه سوریه را به یک درگیری حیثیتی تبدیل کرده بود و تمام تلاش های خود را برای دور نگه داشتن ایران از رایزنی های دیپلماتیک به کار می گرفت؛ اکنون باید بنشیند و حاصل مذاکرات مهم آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات آستانه تیر خلاص به وجهه سعودی ها در میدان سوریه

مذاکرات آستانه تیر خلاص به وجهه سعودی ها در میدان سوریه