مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 12:552017-01-24سياسي

مشهد الرضا، محل تلاقی ارتباطات تمدنی و کانون پیدایش گفتمان های نو


فرهنگ رضوی، فرهنگ گفت وگو و همدلی است و در این میان خراسان و مشهد محل تلاقی ارتباطات تمدنی و کانون پیداش گفتمان های نو و محل تعامل میان افراد از گذشته تا کنون بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما، " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد 2017 گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند نوای وحدت را به گوش جهانیان برساند.

سید رضا صالحی امیری افزود: از امروز گفتمان رضوی که همان گفتمان صلح و و انسانیت است در جهان اسلام دمیده می شود.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی باید ندای وحدت و اخلاق در بین جوامع اسلامی سر داده شود، گفت: پیامبر اکرم هدف اصلی خود را مکارم اخلاق می داند و معیارهای آیسسکو نیز برای انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز بر همین اساس استوار است.

صالحی امیری با بیان اینکه مشهد در شرایط فعلی محل اجتماع عالمان و هنرمندان است، تصریح کرد: این رویکرد گفت و گو در سیره حضرت رضا(ع) بوده است و چرا در شرایط فعلی نتوانیم جذب حداکثری داشته باشیم، مگر جز این است که ما دارای مبانی مشترک هستیم.

او با تاکید بر اینکه همه مسلمانان دارای مبانی مشترک هستند، افزود: در شرایط فعلی مسلمانان با یک دشمن واحد رویه رو هستند و آن دشمن کسی است که چهره ای خشن از دین رحمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد الرضا، محل تلاقی ارتباطات تمدنی و کانون پیدایش گفتمان های نو

مشهد الرضا، محل تلاقی ارتباطات تمدنی و کانون پیدایش گفتمان های نو