مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1395 ساعت 15:502017-01-24پزشكي

اوتیسم چیست؟


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که علایم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صدیقه دهنایی در برنامه انجمن خیریه ایران که در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد، گفت: انجمن اوتیسم ایران با مرکزیت در تهران دارای شعبه هایی در استان های مختلف است که در طیف بیماری های اوتیسمی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این انجمن در جهت غربالگری بیماران اوتیسم در کل کشور شروع به کار کرده است و در جهت بالا بردن کیفیت زندگی و کمتر شدن مشکلات خانواده های اوتیسم فعالیت می کند.

دهنایی با اشاره به اینکه انجمن خیریه اوتیسم در استان زنجان به تازگی شروع به کار کرده است، گفت: در این انجمن ها یک سری فعالیت ها در جهت بهبود این بیماران انجام می شود که از جمله این فعالیت ها می توان به رفتار درمانی، گفتار درمانی، مسائل آموزشی و کارگاه های آموزشی در جهت رساندن بیمار به یک استقلال نسبی اشاره کرد.

این داروساز افزود: در استان زنجان نیز فعالیت هایی در جهت غربالگری این بیماران و پیاده کردن برنامه هایی در خانواده در جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی این بیماران دنبال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوتیسم چیست؟

اوتیسم چیست؟