مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1395 ساعت 03:312017-01-25بين الملل

یادداشت/ احمد کاظم زاده تلاش مشترک عربستان و اسراییل برای قربانی کردن اردن


برخی شواهد و قرائن حاکی از این است که رژیم صهیونیستی نیز قصد فروپاشی نظام اردن را در سر دارد تا از فضای حاصل از آن برای اجرای طرح ترانسفر یعنی کوچ دادن فلسطینی ها به اردن استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " احمد کاظم زاده در روزنامه جوان نوشت: در پی سخنان هشدار آمیز قاضی القضات اردن به کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص بی تفاوتی در قبال بحران اقتصادی این کشور، کاخ کرملین با صدور بیانیه ای از سفر ملک عبدالله پادشاه این کشور به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم در غرب آسیا و شمال آفریقا و همکاری های اقتصادی میان دو کشور خبر داد.

این امر نشان می دهد اردن نیز مانند دولت السیسی در مصر برای مقابله با دو چالش اقتصادی و امنیتی در داخل دست کمک به سمت روسیه دراز کرده است و حتی برخی از کارشناسان احتمال می دهند که این کشور به سمت محور مقاومت نیز متمایل شود.

علت اتخاذ این رویکرد این است که اردن برای مقابله با این دو چالش نمی تواند به غرب و شیخ نشین های عرب اطمینان کند و به کمک آنها امیدوار باشد.

بعد ازاینکه پای تکفیری ها به عراق و سوریه باز شد، گرایش تکفیری در مناطق عشایری این کشور نیز تقویت شد و حتی در مواردی به اشغال برخی از شهرهای این کشور دست زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ احمد کاظم زاده تلاش مشترک عربستان و اسراییل برای قربانی کردن اردن

یادداشت/ احمد کاظم زاده تلاش مشترک عربستان و اسراییل برای قربانی کردن اردن