مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1395 ساعت 11:352017-01-30فرهنگي

نشست های پژوهشی در جدول جشنواره موسیقی فجر بیاید


یک موسیقیدان که در بخش پژوهشی جشنواره موسیقی فجر شرکت داشت، گفت: با توجه به این که گرایش جشنواره در اجراها، به سمت پاپ پیش می رود، حضور این بخش بسیار مناسب است، - زیرا فرصتی ایجاد می کند که مباحث مربوط به موسیقی جدی و اندیشه موسیقی به صورت بازتر مطرح شود.

آذین موحد - مدرس دانشگاه - در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: سیاست برگزارکنندگان در بخش اجرایی جشنواره، بیشتر پر کردن سالن ، گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن مستمعین است؛ اما ما اعتقاد داریم موسیقی صرفا برای این نیست و افراد باید بعد جدیدی از تعامل فرهنگی و معیار جدیدی را پیدا کنند.

او با اشاره به انتخاب نام پژوهشی برای این بخش، اظهار کرد: فکر می کنم این نام، انتخاب خوبی نباشد، زیرا زمانی که صحبت از پژوهش می کنیم، منظور انجام پژوهش و تحقیقات میدانی است؛ اما من فکر نمی کنم هدف بخش پژوهش، این بوده باشد، بلکه هدف آن بیشتر به چالش کشیدن و معرفی کردن موضوعاتی بود که لزوما در بخش اجرایی جشنواره فجر وجود نداشت و نشانی از آن ها در جشنواره نبود.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: چرا نام این بخش را میزگردهای تخصصی نمی گذارند؟ زیرا هر کسی اظهار نظرهای خودش را درباره موضوع مطرح و مجری تلاش می کرد شرکت کنندگان در بحث را به چالش بکشد و در نهایت، به جمع بندی برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست های پژوهشی در جدول جشنواره موسیقی فجر بیاید

نشست های پژوهشی در جدول جشنواره موسیقی فجر بیاید