مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1395 ساعت 12:452017-01-30فرهنگي

احضار قوام در «کابوس حضرت اشرف»


حسین پاکدل در تازه ترین نمایش خود «کابوس حضرت اشرف» باز هم سراغ مشروطه رفته و زندگی، زمانه قوام السلطنه را دست مایه نمایش خود قرار داده است.

- حسین پاکدل در تازه ترین نمایش خود کابوس حضرت اشرف باز هم سراغ مشروطه رفته و زندگی، زمانه قوام السلطنه را دست مایه نمایش خود قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا،شامگاه 10 بهمن ماه، در دهمین شب سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، نمایش کابوس حضرت اشرف به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل بر روی صحنه تالار ناظر زاده کرمانی ایرانشهر رفت.

نمایشی که در نخستین شب اجرا با استقبال تماشاگران روبرو شده بود و به مدت دقیقه 120 مخاطب را با خود همراه کرده بود.

حسین پاکدل در این نمایش به سراغ شخصیت مهمی در تاریخ ایران رفته است؛ احمد قوام؛ شخصیی کاملا سیاسی که در طول دوران زندگی اش ،از عهد مظفر الدین شاه تا دوران پهلوی دوم، پنج بار به نخست وزیری رسیده و بر زندگی و جامعه ایرانی تاثیر بسیاری داشته است.

از نوشتن فرمان مشروطیت در آخرین روزهای زندگی مظفرالدین شاه تا دیدار با استالین بر سر جدا شدن آذربایجان از ایران در دوره پهلوی دوم.

او در این نمایش از قوام شخصیتی خاکستری مایل به سفید خلق کرده و با سرعت و به تندی حرکت یک نوار فیلم، قسمت هایی از زندگی این شخصیت را به صحنه برده است، البته از دریچه نگاه خود و با ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار قوام در «کابوس حضرت اشرف»

احضار قوام در «کابوس حضرت اشرف»