مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1395 ساعت 09:502017-02-01اجتماعي

لزوم توجه جدی تر به ساخت مترو در شهرهای حومه ای تهران


برای کاهش آلودگی هوا تهران باید ساخت خطوط مترو حومه ای در اولویت قرارگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود: یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا جلوگیری از ورود خودرو از شهرهای مجاور به تهران است که این هدف جز با اتصال شبکه حمل و نقل ریلی شهرهای حومه ای به مترو تهران محقق نمی شود.

وی افزود: اکنون تنها خط 5 مترو تهران به عنوان خط استانی فعال است این خط با توجه به نوع ناوگان آن، سالی200 میلیارد ریال هزینه دارد اما استان البرز کمترین همکاری را با ما دارد و همان طور که شاهد بودیم چندی قبل به خاطر بدهی 40 میلیون تومانی، برق مترو تهران - کرج قطع شد.

احمدی بافنده با اشاره به اینکه جلسات مشترکی که با سازمان محیط زیست و خانم ابتکار رییس سازمان داشتم اهمیت ساخت مترو در شهرهای حومه و اتصال آن به مترو تهران را در میان گذاشتم افزود: روزانه بیش از 3 میلیون خودرو از حومه به شهر تهران وارد می شود که تنها راه کاهش این تعداد توسعه شبکه مترو و حمل و نقل ریلی است.

وی تصریح کرد: 68 درصد سفرهایی که به تهران می شود شغلی و 10 درصد تحصیلی است بنابراین نمی توانیم از این سفرها جلوگیری کنیم اما می توانیم با گسترش مترو که حمل و نقلی ایمن ، سریع و پاک است مردم را به استفاده نکردن از خودرو شخصی تشوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه جدی تر به ساخت مترو در شهرهای حومه ای تهران

لزوم توجه جدی تر به ساخت مترو در شهرهای حومه ای تهران