مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1395 ساعت 15:402017-02-01سياسي

ارجاع لایحه وکالت به کمیسیون قضایی مجلس


این لایحه در 150 ماده به پیشنهاد قوه قضاییه و با تصویب هیأت وزیران تقدیم مجلس شده است - یک عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع لایحه وکالت و هم چنین لایحه حمایت از مالکیت فکری و طرح حمایت از مالکیت صنعتی به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد و گفت: قرار است این طرح و لوایح در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با ایسنا درباره لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی که تقدیم مجلس شده گفت: این لایحه در 150 ماده به پیشنهاد قوه قضاییه و با تصویب هیأت وزیران تقدیم مجلس شده است؛ البته پیش از این لایحه وکالت در سال 93 توسط رییس جمهور به مجلس ارجاع شده بود اما در اجرای ماده 141 آیین نامه دولت باید لوایحی که تعیین تکلیف نشده اند را مجددا به مجلس تقدیم کند که بر این اساس این لایحه مجددا تقدیم مجلس شده است.

وی افزود: در این لایحه در مورد ساختار کانون وکلای دادگستری، کانون های استانی وکلای دادگستری، وظایف و اختیارات کانون و ارکان آن، دادسرا و دادگاه های انتظامی وکلا و منابع مالی و وظایف و تکالیف مجمع عمومی و هیأت مدیره مواردی پیش بینی شده است.

یوسف نژاد یادآور شد: مواردی در خصوص شورای عالی وکالت، هیأت نظارت، شرایط و موانع ورود به وکالت دادگستری و کارآموزان وکالت، برگزاری آزمون، انجام کارآموزی، صدور و ابطال پروانه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع لایحه وکالت به کمیسیون قضایی مجلس

ارجاع لایحه وکالت به کمیسیون قضایی مجلس