مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1395 ساعت 19:402017-02-02سياسي

آیت الله مکارم شیرازی؛ نباید مسائل شرعی تحت الشعاع اقتصاد قرار گیرد


نباید مسائل شرعی تحت الشعاع مسائل اقتصادی قرار گیرد - آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در مسائل اسلامی بن بست وجود ندارد و پاسخ همه مسائل اقتصادی را می توان از منظر اسلامی بیان کرد و همه مسائل اقتصادی اسلام به نفع همه مردم و موجب اعتماد عمومی و نظم اقتصادی است .

وی خاطر نشان کرد: اگر مسائل شرعی تحت الشعاع میائل اقتصادی قرار گیرد باعث هرج و مرج اقتصادی می شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین از مسئولان سازمان بورس خواستند آخرین فعالیت های اقتصادی را به طور شفاف در اختیار حوزه قرار دهند تا درباره مسائل حکم شرعی آنها اندیشه شود .

وی بر ضرورت هدایت همه فعالیت ها و مبادلات مالی بورس و بازار سرمایه به طور واقعی به سمت تولید تاکید کرد و گفت: اگر این گونه شود اقتصاد مقاومتی محقق می شود و گرنه مبادلات و گره گشایی های مالی مشکلی را حل نمی کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی فعالیت های اقتصادی که غربی ها سردمدار آن بودند در کوتاه مدت سودمند و ظاهرا از نظر اسلامی درست است اما در دراز مدت زیان بار است که باید وضع دراز مدت آن را مورد توجه قرار داد .

وی با اشاره به برخی اشکال جدید فعالیت های اقتصادی و بازار یابی از جمله بازار یابی شبکه ای گفتند: در این موضوعات باید مقید به شرع بود و آن را اصل و محور قرار داد و نباید فریب توجیه ها را خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله مکارم شیرازی؛ نباید مسائل شرعی تحت الشعاع اقتصاد قرار گیرد

آیت الله مکارم شیرازی؛ نباید مسائل شرعی تحت الشعاع اقتصاد قرار گیرد