مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1395 ساعت 11:202017-02-05حوادث

لطفاً اینجا تلفن همراهتان را فراموش کنید


 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: زنگ زدن یا پاسخ دادن به تلفن همراه حین رانندگی، هر روزه موجب حوادث جبران ناپذیری می شود.

- سرهنگ نوراله خادم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تجارب پلیس در تصادفات شدید و واژگونی ها نشان می دهد که گفت وگو با تلفن همراه موجب از میان رفتن تمرکز در رانندگی شده و حواس پنج گانه را تحت تأثیر قرار داده از جمله چشم نمی تواند خطر احتمالی را سریعاً رؤیت و به مغز منتقل کند و عکس العمل متناسب با خطر انجام دهد، از این رو این مراحل با تأخیر انجام گرفته و موجب به وجود آمدن حوادث ناگوار رانندگی می شود.

وی با بیان این که استفاده غیر صحیح از این وسیله مفید یکی از عوامل بسیار خطرناک در رانندگی است، افزود: به غیر از استفاده از تلفن همراه، توجه به اطراف و جوانب، خوردن و آشامیدن و انجام هرگونه کار مانند تعویض کانال رادیو، تعویض سی دی و استفاده از فلش و تنظیمات سیستم صوتی وسیله نقلیه در هنگام حرکت، یکی از عوامل مؤثر بر کاهش تمرکز و وقوع حوادث خواهد بود.

خادم خاطرنشان کرد: قانون گذار با توجه به شرایط خاص نسبت به وضع قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام کرده است و برای استفاده از تلفن همراه با کد تخلف 2014 و عنوان استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در هنگام رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتر مبلغ 000


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفاً اینجا تلفن همراهتان را فراموش کنید

لطفاً اینجا تلفن همراهتان را فراموش کنید