مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1395 ساعت 14:202017-02-08دانش

دستیابی به فناوری تولید کمپوست پلت شده به روش طبیعی


محققان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شدند با استفاده از روش طبیعی از طریق ضایعات آشپزخانه و چمن های هرس شده به فناوری تولید کمپوست پلت شده دست یابند.

- دکتر حسین زارعی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه مراحل بررسی مقدماتی ایده این تحقیق از سال 91 آغاز شد، اظهار کرد: این طرح در سال 93 به صورت تحقیق مصوب دانشگاهی پیگیری و اجرا شد و در اواخر سال 94 به مرحله نهایی رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: از آنجایی که کمپوست یکی از مواد مفید و مورد استفاده در تولید محصولات کشاورزی (بویژه گیاهان زینتی) است و استفاده از آن به صورت توده ای بویژه در گلدان ها مشکل است، لذا محققان این طرح تصمیم گرفتند که به طور طبیعی از ضایعات آشپزخانه، چمن های هرس شده و برگهای خزان شده درختان، تولید کمپوست پلت کنند.

وی مزایای استفاده از این ماده را ارزان بودن، طبیعی بودن، استفاده بهینه از ضایعات، عدم نیاز به ادوات مکانیزه، میزان مواد آلی و عناصر غذایی بیشتر در مقایسه با چند ورمی کمپوست تجاری و همچنین قابلیت کاربرد آسان در گلدانهای گیاهان آپارتمانی و گلدانی گلدار عنوان کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: گزارش نهایی طرح اخیر در سال 94 به دانشگاه اعلام شده و بخشی از این طرح به صورت یک مقاله علمی پژوهشی نگارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به فناوری تولید کمپوست پلت شده به روش طبیعی

دستیابی به فناوری تولید کمپوست پلت شده به روش طبیعی