مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1395 ساعت 02:052017-02-09اجتماعي

آخرین ماه گرفتگی سال 95 در بامداد فردا/کل ایران تحت پوشش «خسوف»


آخرین ماه گرفتگی سال 95 در حالی در روز شنبه، 23 بهمن ماه رخ می دهد که تمام ساکنان ایران قادر به رؤیت این پدیده زیبای نجومی از ساعت 4 تا 6 بامداد این روز خواهند بود.

- آخرین ماه گرفتگی سال 95 در بامداد فردا/کل ایران تحت پوشش خسوف آخرین ماه گرفتگی سال 95 در حالی در روز شنبه، 23 بهمن ماه رخ می دهد که تمام ساکنان ایران قادر به رؤیت این پدیده زیبای نجومی از ساعت 4 تا 6 بامداد این روز خواهند بود.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری در گفت وگو با ایسنا سال 95 را سال ماه گرفتگی های نیم‎سایه ای نامگذاری کرد و گفت: چرا که مدت زیادی است که گرفت جزیی شاخص ماه و همچنین خسوف کلی را در کشور شاهد نبوده ایم، به گونه ای که آخرین گرفت را در سال 94 آن هم در شرایط غروب ماه در افق صبحگاهی همراه با غبار شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تابستان سال 96 با گرفت جزیی با پوشش محدود سایه زمین بر روی ماه همراه خواهد بود، اظهار کرد: در هنگام طلوع ماه در زمستان سال 96 گرفت کاملی از ماه را شاهد خواهیم بود.

عتیقی با اشاره به ماه گرفتگی سال جاری، خاطرنشان کرد: در سال 95 با 3 ماه گرفتگی مواجه بودیم که همگی آنها با نیم‎سایه بوده و در فروردین و دی ماه سال جاری رخ دادند و در بهمن ماه نیز رخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین ماه گرفتگی سال 95 در بامداد فردا/کل ایران تحت پوشش «خسوف»

آخرین ماه گرفتگی سال 95 در بامداد فردا/کل ایران تحت پوشش «خسوف»