مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1395 ساعت 18:052017-02-11پزشكي

آخرین آمار مبتلایان به هپاتیت C و B در کشور


رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به ضرورت آگاه سازی اقشار مختلف جامعه از چگونگی پیشگیری از ابتلا به هپاتیت C و B، گفت: افراد 20 تا 40 سال بیشترین مبتلایان این بیماری در کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدموید علویان در حاشیه نشست علمی هپاتیت C در ایران که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: هپاتیت B از جمله ویروس هایی بوده که از دیرباز در کشور ایران وجود داشته و شیوع این بیماری قبلا در جامعه ایران بیش از سه درصد و در برخی از نقاط کشور بیش از پنج درصد بوده است.

وی با بیان این که هپاتیت B از جمله علل مهم تنبلی کبد است، گفت: خوشبختانه با واکسیناسیون هپاتیت B از سال 1373 و ارتقاء سطح آموزش در این حوزه، عملا این بیماری در کشور رو به کاهش رفته است.

رییس شبکه هپاتیت ایران در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر میزان شیوع ابتلا به هپاتیت زیر دو درصد است، افزود: متأسفانه علی رغم این که آمار این بیماری در استان های کشور کاهش یافته است، میزان مبتلایان در دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان بالای دو درصد استاندارد است.

علویان با بیان این که استان یزد از جمله استان هایی است که میزان شیوع هپاتیت B در آن از میانگین کشوری کمتر است، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین شیوع این بیماری در کشور زیر دو درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار مبتلایان به هپاتیت C و B در کشور

آخرین آمار مبتلایان به هپاتیت C و B در کشور