موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1395 ساعت 16:552017-02-15بين الملل

استعفای مشاور امنیت ملی کاخ سفید


باز هم همانند فلین، دیوید پترائوس هم یک ژنرال بازنشسته است که برای مدتها در ارتش آمریکا خدمت کرد و بعد از آن در دولت اوباما یک دوره صعود و افول اساسی را تجربه کرده است.

ژنرال دیوید پترائوس یکی از کلیدی ترین چهره هایی است که اقدام به تدوین رهیافت ضد شورشی آمریکا برای تعارضات در خاورمیانه کرده است.

وی در همین زمینه یک شهرت بسیار اساسی نیز دارد و آن حضور فعال و رهبری نظامی فرونشاندن ناآرامی های عراق در اواخر دهه قبل است.

در دوره اوباما نیز وی صلاحیت های نظامی خود را به خوبی نشان داد تا آن که اوباما وی را به عنوان جایگزین ژنرال استنلی مک کریستال به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان منصوب کرد.

پترائوس برای مدتی این وظیفه را بر عهده داشت تا آنکه یک تغییر بزرگ دیگر در دوره اوباما منجر به آن شد تا پترائوس به عنوان رهبر و رییس CIA انتخاب شود.

این همان جایی بود که گزارش های اساسی در مورد روابط عجیب وی با نویسنده بیوگرافی اش، در نهایت منجر به آن شد که از وظیفه خود استعفا دهد.

وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان یک بازرسی را شروع کرد که طی آن اتهام پترائوس در اختیار گذاشتن اطلاعات سری با این خانم - که علاقه شخصی نیز میان آن دو برقرار بوده است - بیان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعفای مشاور امنیت ملی کاخ سفید

استعفای مشاور امنیت ملی کاخ سفید