مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1395 ساعت 17:352017-02-20سياسي

ضرورت تربیت تجار فناوری های پیشرفته در کشور


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با انتقاد از نحوه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه های کشور گفت: برای حضور در عرصه های بین المللی نیاز داریم تا تجار فناوری های پیشرفته در کشور تربیت شوند که این اقدام از دانشگاه ها آغاز می شود.

- برای صادرات محصولات پیشرفته نیاز به تربیت تجار ویژه داریم، اضافه کرد: در حال حاضر تجار ایرانی در زمینه صادرات محصولات سنتی آگاهی دارند و ما نیرویی برای بازاریابی و صادرات محصولات پیشرفته نداریم که لازم است در این زمینه اقدام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید سرکار روز دوشنبه، دوم اسفندماه در مراسم یازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو با تاکید بر اینکه در روزی که به انجام تحقیقات در حوزه نانوفناوری اقدام کردیم، نیروی انسانی کمی وجود داشت، افزود: در ابتدای فعالیت کمتر از 10 نفر درخصوص نانو اطلاعات داشتند؛ ولی امروز تعداد زیادی از محققان در این حوزه مقاله ISI منتشر کرده اند.

وی، تعداد مقالات ISI محققان کشور در سال 2001 را 10 مقاله دانست و اظهار کرد: در سال 2016 تعداد مقالات ISI ایران به حدود 8 هزار مقاله رسیده است که این عدد به معنی انتشار 23 مقاله در روز است که این عدد انفجار علمی در این حوزه است.

سرکار با تاکید بر این که دانشگاه های کشور در حوزه نانو به خوبی درخشیده اند، خاطرنشان کرد: توسعه علمی در گرو توسعه امکانا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تربیت تجار فناوری های پیشرفته در کشور

ضرورت تربیت تجار فناوری های پیشرفته در کشور