مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 10:252017-02-23سياسي

رییس جمهور اکوادور نامزد حزب مخالف را به باج دهی به آمریکا متهم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از هیسپان تی وی ، رییس جمهور اکوادور موضع نامزد حزب مخالف در انتخابات ریاست جمهوری، مبنی بر لغو پناهندگی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، را باج دهی راستگرایان این کشور به آمریکا دانست.

بر اساس این گزارش ، رافائل کوره آ اعلام کرد: گیلرمو لاسو، نامزد حزب مخالف در انتخابات ریاست جمهوری صراحتا گفت که (اگر در انتخابات پیروز شود) از آسانژ می خواهد تا سفارت را ترک کند.

این باج دهی حزب راست ما برای جلب رضایت آمریکا است.

جند روز قبل، نامزد حزب مخالف که به همراه لنین مورنو، نامزد حزب حاکم، به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور راه یافته است اعلام کرد: در چهارچوب حقوق بشر و احترام به حقوق بین الملل، به دنبال این خواهیم بود که آقای آسانژ سفارت اکوادور در لندن (پایتخت انگلیس) را ظرف حداکثر سی روز پس از آغاز به کار دولت ما ترک کند.

آسانژ که از حدود پنج سال پیش (ژوئن 2012) در سفارت اکوادور پناهنده شده، در سوئد به اتهام سوء استفاده جنسی در سال 2010 تحت تعقیب است و در صورت ترک ساختمان سفارت، بازداشت و به سوئد بازگردانده خواهد شد.

همچنین نگران است به دلیل انتشار صدها هزار سند محرمانه درباره جنگ های عراق و افغانستان و همچنین افشای 250 هزار جدید در رابطه با روابط بین المل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور اکوادور نامزد حزب مخالف را به باج دهی به آمریکا متهم کرد

رییس جمهور اکوادور نامزد حزب مخالف را به باج دهی به آمریکا متهم کرد