مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 ساعت 13:552017-02-23اقتصادي

تاکید بر مرمت بازار وکیل مشهورترین بازار تاریخی ایران


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس درنشست هم اندیشی بازار وکیل شیراز به لزوم ساماندهی و مرمت این بازار قدیمی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس ، به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بازار وکیل ، یکی از شاهکارهای معماری و بی مانند دوران زندیه با کاربرد اقتصادی است و به منظور حفظ و نگهداری این اثر تاریخی ارزشمند باید کارگروه ویژه ای به منظور حل مشکلات و مسائل این بازار تشکیل شود.

مصیب امیری افزود: اقدامات عملیاتی پیرامون مرمت و مشکلات تاسیساتی بازار نیز طی تفاهم نامه مشترک میراث فرهنگی، شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی، شورای شهر و شورای بازار در دو برنامه ویژه کوتاه مدت و بلند مدت اجرایی می شود.

وی افزود: کسبه بازار با در نظر داشتن جاذبه بودن این اثر می توانند با رعایت اصول حفاظتی منظری، تاریخی و معماری در جهت جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی ، خوشبین به رونق اقتصادی باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در خصوص بازارهای منشعب به بازار وکیل نیز گفت: با توجه به اینکه بخشی از اردو بازار و بازار مسگرها ثبت تاریخی هستند و بخش دیگراز اردو بازار و بازار روح ا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر مرمت بازار وکیل مشهورترین بازار تاریخی ایران

تاکید بر مرمت بازار وکیل مشهورترین بازار تاریخی ایران