مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 09:102017-02-25اقتصادي

موانع ساخت پلاسکوی «جدید»


نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران توضیحاتی در مورد ساخت مجتمع تجاری جدید در محل ساختمان پلاسکوی سابق ارائه و به تشریح موارد قانونی برای ساخت براساس طرح تفصیلی، - پرداخت.

محمدمهدی تندگویان در گفت وگو با ایسنا، درخصوص سرانجام زمین فعلی ساختمان پلاسکو و وعده مسوولان امر در رابطه با ساخت یک مجتمع تجاری جدید در این زمین با بیان اینکه بدون شک هر گونه ساخت و ساز در این محل باید منطبق با طرح تفصیلی و طرح جامع تهران باشد، گفت: محل ساختمان پلاسکو در حریم درجه 2 بنای تاریخی مدرسه و کلیسای ژاندارک و خانه مشیرالدوله قرار دارد.

وی با بیان اینکه براساس ضوابط حریم درجه 2، ارتفاع مجاز جهت احداث بنا تنها 12 متر از سطح معبر مجاور اعلام شده است، گفت: هرگونه بهسازی، نوسازی و احداث بنا در این محدوده، تنها پس از طرح های همسان با بافت تاریخی و تصویب آن از سوی سازمان میراث فرهنگی قابل اجرا است.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این محدوده هرگونه ساخت و سازی که به عرصه اثر و بافت تاریخی با ارزش آن لطمه وارد کند، ممنوع است، گفت: ساختمان پلاسکو در سال 41 افتتاح شده و با توجه به تبصره 8 ماده 100 قانون شهرداری ها و با توجه به اینکه ساختمان قبل از سال 55 ساخته شده است، لزومی به دریافت پایان کار یا پروانه ساخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ساخت پلاسکوی «جدید»

موانع ساخت پلاسکوی «جدید»