مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1395 ساعت 11:002017-02-25اقتصادي

پیامدهای جمعیت36میلیونی زیر25سال براشتغال


معاون سابق توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح پیامدهای بیکاری، به تشریح روند ورودی نیروی کار برای اشتغال در دهه های گذشته و سال های آینده و تبعات آن بر بازار کار پرداخت.

- استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به پیامدهای بیکاری گفت: اگر دوره بیکاری افراد طولانی شود آثار زیان بار آن بروز بیشتری پیدا می کند ضمن اینکه بیکاری نوعی بی مسئولیتی به بار می آورد.

بیکاران در صورت لزوم یا هیچ کاری نمی کنند یا دست به هر کاری می زنند که این می تواند یک هشدار برای آسیب های اجتماعی ناشی از بحران بیکاری باشد.

علاوه بر این بیکاری منتج به بی حوصلگی افراد می شود و افراد را با رویه های اخلاقی با واکنش های تند و ناخوشی های تن و روان و مرگ ومیرهای زودرس مواجه می کند.

طایی در ادامه اضافه کرد: از دست رفتن انگیزه ها برای فعالیت، کاهش روابط انسانی، فروپاشی زندگی خانوادگی، شیوع طلاق های عاطفی و بالا رفتن سن ازدواج، شیوع گسترده نابرابری های منطقه ای و تبعیض های جنسی- نژادی- قومی و فرهنگی، از دست رفتن ارزش های اجتماعی و مسئولیت پذیری و محافظه کاری کارفرمایان برای تغییرات سازمانی و تحولات تکنولوژیک از دیگر پیامدهای بیکاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای جمعیت36میلیونی زیر25سال براشتغال

پیامدهای جمعیت36میلیونی زیر25سال براشتغال