مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 08:312017-02-26اقتصادي

کارنامه بانک مرکزی در دستان سیف روحانی/ روحانی از سیف چه خواست؟


مجمع بانک مرکزی قرار است چهارشنبه هفته جاری با حضور رییس جمهور برگزار شود،حال کارنامه ولی الله سیف و همکارانش در دستان روحانی است تا نقشه راه آخرین ماههای حضورش در دولت یازدهم را ترسیم کند.

- بانکها باید سود بانکی را در حد معقول، کنترل کنند و پایین آورند، چراکه نرخ تورم تا حد زیادی پایین آمده و نرخ سود باید با تورم همخوانی داشته باشد.

آماده شدن برای فضای رقابتی و بین المللی بانکها باید با توجه به شرایط روز کشور، برقراری ارتباطات بین المللی و وجود شرایط برای ورود فناوری، آماده رقابت در فضای بین المللی باشند.

عدم اعمال سیاستهای دستوری قتصاد با فرمان و دستور درست عمل نمی کند بلکه سیاست های اقتصادی باید برمبنای روندها و ابزار اقتصادی شکل صحیح به خود بگیرد.

یکی از این ابزار، بازار بین بانکی است و رسیدن سود در این بازار از 29 درصد به 19 درصد، علامت بسیار خوبی است.

جایگزینی تامین مالی از طریق بانکها با اوراق و بازار سرمایه تامین مالی از طریق شبکه بانکی در کشور که در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از رقم بسیار بالاتری برخوردار است باید از طریق استفاده بیشتر از اوراق و بازار سرمایه جبران شود یکسان سازی نرخ ارز نرخ ارز در سال آینده تک نرخی می شود تا بتوانیم جلوی فساد و رانت را بگیریم و در بازار ارز، ثبات بیشتری ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه بانک مرکزی در دستان سیف روحانی/ روحانی از سیف چه خواست؟

کارنامه بانک مرکزی در دستان سیف روحانی/ روحانی از سیف چه خواست؟