مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 09:562017-02-26بين الملل

سفر غیرمنتظره عادل الجبیر به عراق یک روز پس از بمباران داعش در خاک سوریه


سفر بی سابقه عادل الجبیر به عراق، پس از آن صورت گرفت که نیروی هوایی عراق در اقدامی بی سابقه در خارج از خاک این کشور، تروریست های داعش را بمباران کرد.

- "، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز گذشته به صورت غیر منتظره وارد بغداد پایتخت عراق شد تا اولین مقام بلندپایه سعودی باشد که از سال 2003 به این سو به عراق می رود.

سیف اکثم المظفر تحلیلگر عراقی در پایگاه خبری براثا می نویسد: نیروی هوایی عراق روز جمعه گذشته برای اولین بار از سال 2003 مناطقی خارج از مرزهای عراق را بمباران کرد و مقر تجهیز خودروهای انتحاری داعش در مناطق البوکمال و حصیبه را با جنگنده های پیشرفته اف 16 موفقیت هدف قرار گرفت که پیام واضحی داشت مبنی بر اینکه عراق قدرت آینده است و امنیتش فراتر از مرزهاست.

المظفر ادامه می دهد: صبح فردای بمباران داعش در خاک سوریه، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی وارد بغداد شد و بر خلاف گذشته، ادبیاتی نرم و دیپلماتیک داشت؛ به طوریکه برای اولین بار از سال 2003 پیروزی های محقق شده عراق بر گروه های تروریستی را تبریک گفت و بر آمادگی عربستان برای کمک به عراق در راستای مبارزه با تروریسم و همچنین بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده تأکید کرد.

وزیر خارجه سعودی همچنین در این دیدار، خواستار باز شدن تمامی پرونده های معلق مانده بین دو کشور و انجام سفرهای متق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر غیرمنتظره عادل الجبیر به عراق یک روز پس از بمباران داعش در خاک سوریه

سفر غیرمنتظره عادل الجبیر به عراق یک روز پس از بمباران داعش در خاک سوریه