مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1395 ساعت 13:402017-02-26سياسي

حفظ میراث فرهنگی نمودی از «اقتصاد مقاومتی»


چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در پردیس دانشگاهی ارومیه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صبح امروز(یکشنبه هشتم اسفندماه)، رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در این همایش گفت: حفظ میراث فرهنگی نمودی از اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه به آن کم توجهی شده است.

وی حفظ میراث فرهنگی را عامل رونق صنعت گردشگری دانست و گفت: امید است مسئولان ذی ربط بناهای تاریخی را آباد و مرمت کنند و با شناساندن ابعاد مختلف تاریخ و معماری آذربایجان غربی گامی بلند در راستای گسترش این صنعت برداشته شود.

حب نقی با اشاره به این که تاریخ ما هویت ماست، افزود: حفظ میراث فرهنگی پلی بین نسل قدیم و آینده که بر ما وظیفه است که از این میراث ماندگار استان خود حفاظت کنیم.

رییس دانشگاه ارومیه با بیان این که پردیس دانشگاه ارومیه قدمت آکادمیک چندین ساله دارد، افزود: نخستین مدرسه طب ایران در ارومیه تأسیس شده بود که در سال گذشته ساختمان طب(ساختمان چوبی) ثبت ملی شد.

کهوریان معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این کنگره، برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران را فرصتی برای عبور از مسیر عبرت آمیز تاریخ دانست و افزود: وجود غنای تاریخی و فرهنگی استان و شناخت تاریخی معماری و شهرسازی آثار بجای مانده از دوران گذشته لازمه ایجاد بستر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ میراث فرهنگی نمودی از «اقتصاد مقاومتی»

حفظ میراث فرهنگی نمودی از «اقتصاد مقاومتی»