مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1395 ساعت 17:252017-02-27اقتصادي

در مجمع بانک مرکزی چه گذشت؟


پنجاه وششمین مجمع عمومی سالانه بانک مرکزی در روزهای پایانی سال برگزار شد و در آن رییس جمهوری مباحثی را درباره شبکه بانکی مطرح و بر آن تاکید داشت.

- رییس کل بانک مرکزی گذری بر روند کاهشی تورم و رسیدن آن به آستانه تک رقمی شدن در پایان سال گذشته داشته و در این باره توضیح داده که همزمان با کاهش نرخ تورم، سود بانکی نیز به همراه سپرده های قانونی کاهش پیدا کرده است.

با این حال سیف عنوان کرده که به دلیل تنگنای اعتباری که به بانک ها حاکم است قدرت کاهش بیش از اندازه سود بانک ها متناسب با تورم وجود نداشته و هنوز این دو نرخ با یکدیگر متناسب نشده اند، با این وجود کاهش نرخ سود بین بانکی و اقداماتی که در این رابطه در سال گذشته انجام شد و نرخ از حدود 29 به 18 درصد در پایان سال کاهش یافت، از مواردی بوده که رییس کل بانک مرکزی در حضور رییس جمهور بر آن تاکید کرده است.

در سیاست های پولی که رییس کل بانک مرکزی در گزارش خود به آن اشاره داشته تغییرات نقدینگی مورد توجه قرار گرفت، به طوری که سیف، از رشد 30 درصدی حجم نقدینگی در پایان سال 1394 نسبت به پایان سال 1393 سخن گفته اما بر این موضوع تاکید کرده است که این رشد در نتیجه اعمال سیاست های انبساطی پولی و اعتباری در سال گذشته اتفاق افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مجمع بانک مرکزی چه گذشت؟

در مجمع بانک مرکزی چه گذشت؟