مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 03:462017-03-01سياسي

یادداشت/ امیر عاملی پرنیان نقش و معنی


شعر انقلاب به خاطر داشتن بار معنی به زودی در رگ رگ جامعه رسوخ کرد و کلام از حالتی موزه ای خارج شد و میان جامعه رواج یافت و این نبود مگر اینکه شعر به واسطه معانی بلند ، - فراگیر می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه رسالت در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: الهی شکر در آسمانی پر از ستاره های ادب و هنر ، معاصر رهبری ادب درگاه و هنر نگاه هستیم که با وجود درخشش بر چکاد حکمت و سیاست ورزی ، از ذهنی فعال در عرصه ادبیات برخوردار هستند و هر از چندی نسیم اندیشه های تابناک خود را سوی اهالی هنر و ادب می وزند چنانکه جرعه جرعه معرفت نثار و قسمت مخاطب تشنه می شود.

اخیرا رهبر و مقتدای عزیزمان جمع شاعران را به فیض معنوی و به عمق شعر دعوت کردند .

کلام جان یا همان جان کلام امام خامنه ای نسیمی از سخن مولانا بود که فرمود : ای برادر تو همه اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای پیش از انقلاب شاعران با بحران معنی روبه رو بوده و ترانه ها و چکامه ها یا بار عاشقانه های پیش پا افتاده داشت یا با ظهور نوعی عصیان ، خودنمایی می کرد.

البته مبارزه با ستم همواره دغدغه بعضی از سرایندگان علی الخصوص جماعت چپ گرا بود.

شاعران مذهبی با ریشه داشتن در واقعه کربلا در قالب ایما و اشاره به ستم موجود اشاره می کردند اما عموما شعر از اندیشه های ناب تهی بود و اصولا تاریخ مصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ امیر عاملی پرنیان نقش و معنی

یادداشت/ امیر عاملی پرنیان نقش و معنی