مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت 04:162017-03-01اقتصادي

یادداشت/ امیر استکی مرگ تدریجی یک رؤیا


یک سال بعد از برجام اکنون اوراق ارزی منتشر شده صفر، کل سرمایه گذاری خارجی محقق شده اندک و کل تفاهمنامه - و نه قراردادهای منعقده- حدود 5/8 میلیارد دلار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه وطن امروز در یادداشتی از امیر استکی نوشت: در حال مطالعه برای تکمیل یادداشتی درباره وام یک میلیارد یورویی اخیر وزارت نفت بودم که خبر درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی را شنیدم.

خبری که کار روی آن یادداشت را تا به امروز به تاخیر انداخت.

جالب اینکه آنچه مطالعه می کردم مصاحبه آقای عادلی، رییس بانک مرکزی دولت سازندگی بود.

چند سال پیش این مصاحبه و همچنین مصاحبه های آقای روغنی زنجانی و آقای نوربخش را که توسط بهمن احمدی امویی انجام و در کتاب اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی ایران چاپ شده بود خوانده بودم و همانجا بود که برای نخستین بار و بی واسطه به ریشه های آنچه به بحران بدهی های خارجی دولت سازندگی شهرت یافت، پی بردم.

اگرچه عادلی در آنجا قویا بر این است که نقش ناکارآمدی تکنوکرات های حاکم در دوران سازندگی در این مساله را بسیار کمرنگ جلوه دهد و همه مشکلات را ناشی از افت ناگهانی قیمت نفت و محقق نشدن پیش بینی ها در رابطه با درآمدهای صادراتی کشور بداند ولی آنچه دیگر موثران و مسؤولان اقتصادی آن دوره در این رابطه می گویند تا حدود زیادی مشکل را نه فقط به خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ امیر استکی مرگ تدریجی یک رؤیا

یادداشت/ امیر استکی مرگ تدریجی یک رؤیا