مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اسفند 1395 ساعت 14:562017-03-04اقتصادي

بازار شب عید؛ فرصتی برای فروش یا بازاریابی؟


در معامله های مناسبتی نظیر خرید شب عید بسیاری خود را مجبور به خرید برخی محصولات حتی گران تر از قیمت واقعی می دانند ولی فروشنده حرفه ای به دنبال حلقه ارتباطی با مشتری است.

- تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در نمایشگاه ها و بازارچه ها عیدانه به جای تمرکز در فروش باید بر روی بازاریابی توجه کنند.

یک کارشناس فروش و مشاور کارآفرینی در گفت وگو با پول نیوز" با بیان این مطلب اظهار داشت: اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان از نمایشگاه ها و بازارچه های عیدانه به عنوان فرصتی برای فروش و کسب درآمد بیشتر بهره می برند ولی همین نگرش مقطعی باعث رخوت و کاهش معاملات بازار در چند ماه اول سال می شود.

امیر راکبی تصریح کرد: در تجارت مدرن، رویدادهای مناسبتی تنها به منزله فروش بیشتر نیست بلکه بازاریابی و کسب رضایت مشتری از طریق قیمت مناسب، کیفیت بالای محصول و برخورد مطلوب با مراجعه کننده باعث جذب مشتری همیشگی می شود، درحالی که برخی تصور می کنند با افزایش قیمت محصولات در شب عید می توانند سود بیشتری کنند.

وی با اشاره به این که فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است، افزود: اگرچه فروش آخرین عملیات بازاریابی در یک معامله است اما در عین حال شروع یک رابطه بلندمدت با مشتری محسوب می شود و فروشندگان باید درصدد پیوند دائمی با مشتریان باشند نه اینک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار شب عید؛ فرصتی برای فروش یا بازاریابی؟

بازار شب عید؛ فرصتی برای فروش یا بازاریابی؟