مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 اسفند 1395 ساعت 04:262017-03-06بين الملل

یادداشت/ سیدجعفر قناد باشی مانور آمریکا در یمن !


برخلاف ادعای ترامپ مبنی بر فاصله گرفتن از دخالت های نظامی و متمرکز شدن بر مشکلات داخلی، نفوذ نظامیان جنگ طلب در بدنه کاخ سفید باعث شده آمریکا درصدد احیای چهره میلیتاریستی برای احیای جایگاه ضعیف شده خود برآید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " سیدجعفر قنادباشی در روزنامه حمایت نوشت: هلی برن اخیر نیروهای آمریکایی به جنوب یمن به بهانه جنگ با تروریسم و حمله بالگردها و پهپادهای ارتش این کشور به یمن با مستمسک مبارزه با القاعده در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که با اشغالگری آمریکا در عراق و لیبی مخالف است اما لشکرکشی آمریکا ثابت کرد که برخلاف ادعاهای صورت گرفته، ترامپ هم مانند اسلافش پشتیبان اشغالگری کشورهاست و بر ادامه این رویه به شدت تأکید دارد.

در همین راستا، کاخ سفید در حال حاضر به دنبال بررسی افزایش نیروهای نظامی خود در سوریه، کاستن از محدودیت های انجام حملات هوایی و افزایش حجم کمک ها به گروه های تروریستی در سوریه است.

اقدام اخیر آمریکا یکی از حلقه های نمایش نبرد با القاعده در یمن در دهه های اخیر است و طبیعتاً اگر پنتاگون با اختیاراتی که کاخ سفید به تازگی در اختیار فرماندهان آن قرار داده است، واقعاً بنا داشتند در مناطق محدود جنوبی، القاعده را که دست پروده خود آنهاست نابود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سیدجعفر قناد باشی مانور آمریکا در یمن !

یادداشت/ سیدجعفر قناد باشی مانور آمریکا در یمن !