مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 اسفند 1395 ساعت 09:402017-03-07سياسي

13 سکان دار سینمایی کشور چه کسانی بودند؟


در طول 37 سال گذشته که نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است تاکنون 13 نفر در راس مدیریت سینمای کشور قرار گرفته اند و به عنوان سرپرست، معاون وزیر و یا رییس سازمان سینمایی قطار هنر هفتم را هدایت کرده اند.

- خبرنگار ایسنا در پی حکم اخیر به محمد مهدی حیدریان در مقام ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد،مروری دارد بر اسامی تمامی مدیرانی که تاکنون سکان هدایت سینمای ایران را برعهده داشته اند.

حسین ترابی، محمد علی نجفی، مهدی کلهر، کمال حاج سید جوادی، فخرالدین انوار، مهدی فریدزاده، عزت اله ضرغامی، زنده یاد سیف الله داد، محمد حسن پزشک، محمد مهدی حیدریان و محمدرضا جعفری جلوه و جواد شمقدری در دولت های گذشته در راس مدیریت سینمای کشور بوده اند.

حجت الله ایوبی نیز از سال 1392 و با روی کار آمدن دولت سیدحسن روحانی، ریاست سازمان سینمایی را برعهده گرفت که مسوولیت اش تا روز گذشته 16 اسفند ماه سال 95 ادامه داشت.

در ادامه مروری داریم بر اسامی مدیران سینمایی کشور: حسین ترابی مستندساز و کارگردان سینما که در اوایل انقلاب فیلم تو آزادی را با موضوع انقلاب اسلامی ساخته بود به عنوان اولین سرپرست مرکز امور سینمایی کشور زمام سینما را در دست گرفت و تا سال 588 و دوران وزارت حسن حبیبی در وزارت علوم عهده دار این مسئولیت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 سکان دار سینمایی کشور چه کسانی بودند؟

13 سکان دار سینمایی کشور چه کسانی بودند؟