مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1395 ساعت 08:402017-03-08سياسي

آیین نامه شورای نگهبان نیاز به اصلاح دارد


26 دی ماه سال گذشته بود که استعفای غیرمنتظره و ناگهانی سخنگوی شورای نگهبان، همه را غافلگیر کرد؛ آن هم در گیر و دار اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی.

اگر چه نجات الله ابراهیمیان پیش تر به ایما و اشاره گفته بود تمایلی به قبول و ادامه این مسئولیت ندارد، اما کمتر کسی فکر می کرد او در زمانی که همه نگاه ها متوجه شورای نگهبان است، اعلام کناره گیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه ایران، پرس و جوی رسانه ها در آن ایام برای دریافت چرایی این تصمیم، به در بسته می خورد؛ چه سخنگوی مستعفی شورای نگهبان تمایلی نداشت از اختلافاتی سخن بگوید که او را به این تصمیم هدایت کرده است.

اما نفس این حرکت کمابیش اعتراضی گویاتر از آن بود که بتوان آن را در حد اختلافات طبیعی و داخلی یک نهاد تصمیم گیر تنزل داد.

نجات الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان حالا هم رغبت چندانی برای صحبت از این موضوع ندارد.

اما وقتی در برابر پرسش های مکرر در این باره قرار می گیرد، به ایران می گوید: شورای نگهبان، جمعی است که در آن مباحثه دائمی وجود دارد؛ در این مباحثه دائمی شما یک روز در اقلیت و یک روز اکثریت هستید.

برای من انجام وظیفه ملی این است آنجایی که در اقلیت هستم بر نظرم پافشاری کنم و آنجا که در اکثریت هستم، کمک کنم زودتر به نتیجه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه شورای نگهبان نیاز به اصلاح دارد

آیین نامه شورای نگهبان نیاز به اصلاح دارد