مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1395 ساعت 09:462017-03-11بين الملل

الاخبار گزارش داد؛ دومین نشست برای تجزیه عراق، این بار به میزبانی استانبول ترکیه


شهر استانبول روز جمعه میزبان برگزاری نشستی با حضور برخی شخصیت های وابسته به جریان سعودی در عراق و با حمایت کشورهای قطر، عربستان و ترکیه و با هدف برنامه ریزی برای مرحله پس از داعش، - بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، روز جمعه (دیروز) استانبول ترکیه شاهد برگزاری نشستی نیمه محرمانه با حضور شخصیت های سیاسی و بعضا مذهبی اهل سنت عراق بود؛ نشستی مشابه کنفرانسی که در تاریخ 27 بهمن گذشته در ژنو سویس برگزار شد (جزییات بیشتر).

دستور کار این نشست نیز همانند نشست پیشین، تشکیل اقلیم اهل سنت، جدایی منطقه کردستان و مقابله با الحشد الشعبی گزارش شده است.

به نوشته روزنامه الاخبار" به نقل از منابع خاص، مقدمات برگزاری این نشست بسرعت فراهم شده و طرف های سعودی، قطری و ترکی در آن دست داشته اند.

همچنین برخی شخصیت های دیپلماتیک از این سه کشور از جمله وابسته نظامی سفارت قطر در ترکیه، در این جلسات حضور یافته اند.

فرستاتده ویژه سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق، خالد العبیدی وزیر دفاع سابق عراق که اخیرا برکنار شده است، رافع العیساوی وزیر دارایی سابق، ایاد السامرایی دبیرکل حزب الحزب الاسلامی ، اسامه النجیفی رییس ائتلاف متحدون و مثنی حارث الضاری دبیرکل هیأت علمای مسلمین به عنوان بارزترین افراد حاضر در این نشست، حضور یافته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار گزارش داد؛ دومین نشست برای تجزیه عراق، این بار به میزبانی استانبول ترکیه

الاخبار گزارش داد؛ دومین نشست برای تجزیه عراق، این بار به میزبانی استانبول ترکیه