مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1395 ساعت 09:052017-03-12بين الملل

اختلاف بر سر بازنویسی قانون اساسی کره جنوبی


"، سیاستمداران کره جنوبی در چارچوب تلاش برای تضمین اینکه کشورشان بار دیگر شاهد روی کار آمدن رییس جمهوری مانند پارک گئون- های نباشد، بر سر لزوم اصلاح و بازنویسی قانون اساسی سی ساله این کشور دچار اختلاف شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس از سئول، برخی از احزاب از جمله محافظه کاران که تلاش می کنند از پارک گئون های فاصله بگیرند، می گویند مردم کره علاوه بر انتخاب یک رییس جمهور جدید در اوایل ماه مه، باید به قانون اساسی جدید کشور نیز رای دهند.

به گفته آنها برکناری تکان دهنده خانم پارک، که ممکن است به ارتکاب اخاذی و رشوه خواری نیز متهم شود، نشان می دهد قانون اساسی برای رییس جمهور اختیارات بیش از اندازه ای قرار داده است که وی می تواند به راحتی از آن سوء استفاده کند و بازخواست هم نشود.

پیشنهاد آنان برای قانون اساسی جدید مبتنی بر تقسیم قدرت است، جایی که قدرت رییس جمهور به رسیدگی به امور خارجی و امنیت ملی محدود می شود و رسیدگی به امور داخلی به نخست وزیری محول خواهد شد که توسط پارلمان انتخاب می شود.

با این همه حزب لیبرال وابسته به مون جائه این، که بر اساس نظرسنجی ها از چهره های مطرح برای تصدی ریاست جمهوری بعدی کره جنوبی محسوب می شود، ضمن مخالفت با بازنگری سریع در قانون اساسی، احزاب رقیب را به توطئه چینی برای کوتاه کردن مسیر دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف بر سر بازنویسی قانون اساسی کره جنوبی

اختلاف بر سر بازنویسی قانون اساسی کره جنوبی