مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1395 ساعت 10:162017-03-14پزشكي

کمبود خواب باید آخر هفته جبران شود/ بدخوابی 80 عارضه ایجاد می کند


دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید با تمرین بیدار ماندن جبران کمبود خواب شود،گفت:خواب بد 80 نوع عوارض دارد که اختلال خواب باعث افزایش خون، - دیابت، افسردگی و اضطراب،خستگی در طول روز،افزایش خطاهای شغلی و تصادفات می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، خسرو صادق نیت در نشست خبری اختلال خواب اظهار داشت: 25 اسفند را روز جهانی خواب گذاشتند و با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، خواب بشر به شدت کم و بی کیفیت شده است.

وی گفت: در علم خواب 80 نوع اختلال وجود دارد و افراد متوجه بیماری خودشان نیستند زیرا در خواب متوجه آن نمی شوند همچنین عوارض خواب بسیار مشابه عوارض بیماری های دیگر است به طور مثال اختلال خواب باعث افزایش خون، دیابت، افسردگی و اضطراب و خستگی در طول روز، افزایش خطاهای شغلی و تصادفات مرگبار شود.

صادق نیت با اشاره به دیر متوجه شدن عوارض و بیماری خواب گفت: یک خواب طبیعی یعنی بیداری نرمال در روز و اینکه بیماریهای خواب بسیار اهمیت دارند که متاسفانه تشخیص داده نمی شوند و یا دیر تشخیص داده می شود.

دبیر علمی انجمن پزشکی خواب ایران ادامه داد: مدت خواب طبیعی برای فرد بالغ 7 تا 8 ساعت باید باشد و کمتر از این هم می شود خوابید ولی باید جبران شود بنابراین نباید با تمرین این کمبود خواب را جبران ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود خواب باید آخر هفته جبران شود/ بدخوابی 80 عارضه ایجاد می کند

کمبود خواب باید آخر هفته جبران شود/ بدخوابی 80 عارضه ایجاد می کند