مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1395 ساعت 04:262017-03-19بين الملل

برگزاری راهپیمایی کردها در آلمان خشم ترکیه را برانگیخت


دولت ترکیه با صدور بیانیه ای، اقدام دولت آلمان در صدور مجوز راهپیمایی برای کردهای مخالف اصلاح قانون اساسی ترکیه را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، دولت ترکیه شنبه شب برگزاری راهپیمایی 30 هزار نفری کردهای مقیم آلمان در شهر فرانکفورت را محکوم و دولت آلمان را به ریاکاری متهم کرد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که روز گذشته برگزار شد، علیه اصلاح قانون اساسی ترکیه شعار داده و برقراری دموکراسی در این کشور را خواستار شدند.

مردم ترکیه قرار است به زودی در جریان یک همه پرسی نظر خود را در مورد تبدیل نظام سیاسی این کشور از نظام پارلمانی به نظام ریاستی اعلام کنند.

اصلاح قانون اساسی اختیارات رییس جمهور را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده و این امکان را برای رجب طیب اردوغان فراهم می کند که تا نیمه دهه آینده میلادی در قدرت باقی بماند.

دولت ترکیه به شدت از این تغییر حمایت کرده و در تلاش است تا ترکیه های مقیم خارج از کشور را هم به دادن رأی مثبت در همه پرسی ترغیب کند.

در همین راستا، در هفته های اخیر چند وزیر ترکیه ای راهی اروپا شده و شهر به شهر در حمایت از تغییر قانون اساسی سخنرانی کرده اند.

هفته گذشته آلمان و هلند مانع سخنرانی وزرای ترکیه ای شدند و همین امر تنش دیپلماتیک کم سابقه ای را میان آنکارا و اتحادیه اروپا ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری راهپیمایی کردها در آلمان خشم ترکیه را برانگیخت

برگزاری راهپیمایی کردها در آلمان خشم ترکیه را برانگیخت