مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 فروردین 1396 ساعت 12:202017-03-26پزشكي

چه کسانی دربهاربیشتربیمارمیشوند؟


بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره در زمان آغاز بهار طبی، یعنی روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست فروردین ماه است که آب و هوا بهاری می شود و اندام های هدف در پاکسازی بهاره، کبد، کلیه ها و روده ها هستند.

برای پاکسازی می توان از روش های سنتی و مرسوم ایجاد لینت مزاج، مانند خوردن آش های ملین بهره برد یا در صورت توصیه پزشک متخصص طب ایرانی، از داروی مسهل استفاده کرد.

افرادی که به هیچ یک از شیوه های پاک سازی اخلاط و سموم بدن عادت ندارند نیز باید دقت کنند که در فصل بهار مقدار غذایشان را نسبت به فصل های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدن شان انباشه شود.

همچنین پرهیز از نوشیدنی های گرمی بخش و یا بسیار تری بخش مانند شربت های بسیار شیرین که از انگور یا خرما تهیه شده باشند شیر و دوغ زیاد و .

نیز موثر است.

پرهیز از زیاد خوردن غذاهای مولد خون (مانند شیرینی ها، کیک و خامه زیاد) و کم کردن معقول مصرف انواع گوشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در متون طب ایرانی از غذاهایی مانند آش، بورانی، اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، آش شبدر و قره قروت به عنوان بهترین و سبک ترین غذاهای ایرانی برای فصل بهار نام برده شده که انرژی پایه و ویتامین مورد نیاز بدن را تامین می کنند، ولی خاصیت غذایی کمتری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی دربهاربیشتربیمارمیشوند؟

چه کسانی دربهاربیشتربیمارمیشوند؟