مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 فروردین 1396 ساعت 10:052017-04-02بين الملل

گسترش نظامی گری آمریکا


هفته به هفته و کشور به کشور، پنتاگون در کمال سکوت در حال به دست آوردن کنترل بیشتر روی تصمیمات جنگی است و صدها نیروی جدید به جنگ اعزام می کند.

- ­آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن به قلم لولیتا بالدور (Lolita Baldore) نوشت: هفته به هفته و کشور به کشور، پنتاگون در کمال سکوت در حال به دست آوردن کنترل بیشتر روی تصمیمات جنگی است و بدون هر گونه بحث علنی، صدها نیروی جدید به جنگ اعزام می کند و تلاش می کند در زمینه مبارزه با افراطیون در سراسر خاورمیانه و آفریقا اختیارات بیشتری به دست آورد.

از سومالی تا یمناین هفته سومالی بود و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به ارتش این کشور اجازه داد حملات هوایی تهاجمی علیه ستیزه جویان مرتبط با القاعده در این کشور آفریقایی انجام دهد.

احتمالا هفته بعد نیز یمن باشد، جایی که مقامات ارشد نظامی دوست دارند حمایت بیشتری از مبارزه امارات عربی متحده علیه شورشیان مورد حمایت ایران انجام دهند.

تصمیمات کلیدی در عراق، سوریه و افغانستان نیز در زمینه مسائلی از قبیل پایان دادن به سیاست محدودیت در تعداد نیروهای اعزامی و نیز تسهیل قوانین ناظر بر عملکرد فرماندهان در عرصه نبرد، در نوبت بعدی قرار می گیرد.

افزایش قدرت و نفوذ پنتاگون تغییرات دوره دو ماهه اول ریاست جمهوری ترامپ نشان می دهد وی تمایل دارد به پنتاگون اجازه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش نظامی گری آمریکا

گسترش نظامی گری آمریکا