مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 فروردین 1396 ساعت 16:102017-04-08بين الملل

دالایی لاما سرنوشت مقامش را به مردم واگذار کرد


رهبر مذهبی بودایی های تبت که در تبعید به سر می برد امروز (شنبه) گفت، باقی ماندن دالایی لاما به انتخاب پیروان بستگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دالایی لاما در دیدار خود از شهر "تاوانگ" - دومین شهر مهم برای بودایی های تبت- که در شمال شرقی هندوستان واقع شده است، گفت هیچ اطلاعی از اینکه جانشین وی در کجا متولد می شود ندارد و در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دالایی لامای بعدی یک زن باشد گفت این امکان وجود دارد.

با توجه به اصرار پکن در مورد تولد دالایی لامای بعدی در چین، این مساله که چه کسی در آینده جانشین رهبر روحانی 81 ساله تبتی ها می شود در سالهای اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است.

دالایی لاما در سفر خود به شهر تاوانگ که در ایالت دور افتاده شمال شرقی اروناچال پرادش هند قرار گرفته است، به خبرنگاران گفت: مردم درباره تداوم یا عدم تداوم سنت تصمیم می گیرند.

سفر دالایی لاما به آروناچال پرادش به رغم مخالفت چین درباره این سفر -به خاطر کشمکشهایی که با این ایالت دارد- یک هفته به طول خواهد کشید.

رهبر مذهبی بودایی های تبت در رابطه با ادعای چین بر سر دالایی لامای بعدی گفت: ابتدا باید بگذاریم تئوری چین درباره تولد مجدد مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دالایی لاما سرنوشت مقامش را به مردم واگذار کرد

دالایی لاما سرنوشت مقامش را به مردم واگذار کرد