مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 فروردین 1396 ساعت 09:402017-04-11اقتصادي

حذف آفت سفید بالک از درختان شمال شرق تهران


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از اقدامات و تمهیدات ویژه در خصوص مبارزه با مگس های سفید و آفات درختان خبر داد و گفت: در طرحی فوریتی روغن پاشی درختان در منطقه آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، حسین سیگارودی در این باره افزود: با فرار رسیدن فصل بهار افزایش تدریجی گرمای هوا و به منظور نگهداری درختان وکنترل بیولوژیک آفات و همچنین مگس های سفید، نصب رول و کارت زرد بر روی تنه بیش از هزار اصله از درختان محلات 20 گانه منطقه 4 انجام شد.

وی گفت: در ادامه این عملیات روغن پاشی بر روی درختان توت و زیتون یکی از روش های موثر در این طرح است.

سیگارودی افزود: یکی دیگر از اقدامات این طرح شستشو و آبیاری به موقع درختان است که تا قبل از افزایش دمای هوا اجرایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری منطقه 4 گفت: در حال حاضر تمامی درختان توت و زیتون با روغن و لک به غلظت 10 در 1000 در سطح منطقه برای جلوگیری از افزایش این آفت در سال آتی روغن پاشی شده است.

سیگارودی در پایان افزود: امروزه یکی از روش های مبارزه بیولوژیکی با آفات رایج در سطح شهر تهران، روغن پاشی درختان به ویژه درختان میزبان آفت سفید بالک است که جایگزین مناسبی برای سموم پرخطر شیمیایی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف آفت سفید بالک از درختان شمال شرق تهران

حذف آفت سفید بالک از درختان شمال شرق تهران