مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 فروردین 1396 ساعت 15:052017-04-16سياسي

ارسال 5 هزار طرح به نخستین مسابقه بزرگ صنایع دستی معاصر ایران


دبیر مسابقه بزرگ طراحی و خلاقیت در صنایع دستی معاصر گفت: در مرحله اول مسابقه 5 هزار طرح و ایده ارسال شد و از میان این طرح ها 200 طرح تأیید شد.

- مهران هوشیار در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" افزود: یک سال و نیم است که با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه سوره و سازمان های مردم نهاد در صدد برپایی این مسابقه هستیم.

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی این مسابقه زنده کردن بخشی از هویت فرهنگی و شخصیت های اجتماعی است که قدمتی 7 هزار ساله دارد گفت: هدف دیگر ما پیوند صنایع دستی با سلایق جدید است.

هوشیار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کنونی صنایع دستی داشتن یک جنبه آن هم تزیینی بودن این صنایع است افزود: یکی از امتیازهای این مسابقه داشتن جنبه کاربردی برای صنایع دستی است.

وی ادامه داد: این مسابقه در 3 بخش آثار، اشیاء و ظروف کاربردی؛ پوشاک، تزیینات، متعلقات و اشیاء غیر ثابت معماری (دکوراسیون داخلی) برگزار می شود.

هوشیار با تأکید بر اینکه در مرحله اول مسابقه 5 هزار طرح و ایده ارسال شد گفت: از میان این طرح ها فقط 200 طرح تأیید شد و در نهایت حدود 500 قطعه در 37 فایل انتخاب شد.

وی با بیان اینکه از دغدغه های اصلی این مسابقه ارائه آثار به صورت گروهی بود افزود: تولید، تزیین، بسته بندی و قیمت گذاری، تکنیک ساختارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال 5 هزار طرح به نخستین مسابقه بزرگ صنایع دستی معاصر ایران

ارسال 5 هزار طرح به نخستین مسابقه بزرگ صنایع دستی معاصر ایران