مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 فروردین 1396 ساعت 13:052017-04-19سياسي

آواز در ایران قدیم، مرتبتی والا داشت


زمانی در ایران قدیم، آواز مرتبتی والا داشت، قدر و ارزش فراوانی به آن گذاشته می شد و آواز در تمام مراحل و مراتب زندگی آدم ها جاری بود.

- هوشنگ جاوید - پژوهشگر موسیقی - گفت: زمانی در ایران قدیم، آواز مرتبتی والا داشت، قدر و ارزش فراوانی به آن گذاشته می شد و آواز در تمام مراحل و مراتب زندگی آدم ها جاری بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هشتمین نشست آیین آواز هوشنگ جاوید - پژوهشگر - همراه هادی منتظری - نوازنده کمانچه - و علی شیرازی - خواننده و مجری برنامه - به بحث و بررسی درباره ماهیت و جنس صدا پرداختند.

این بخش در غیاب پژمان طهماسیان - پژوهشگر - برگزار شد که برخلاف اعلام قبلی، به دلایلی نتوانست در این نشست حضور پیدا کند.

در ابتدا، هوشنگ جاوید اظهار کرد: نگاه ما به ماهیت و جنس صدا و همین طور جایگاه خواننده در موسیقی ایرانی و آواز خوب و شرایط خواننده بودن یا خواننده شدن در رساله های علمی که پس از اسلام در ایران نوشته شده، چه بوده است؟ آیا امروزه به این داشته ها می اندیشیم؟ این موضوع در بخش مباحثه فنی هشتمین نشست آیین آواز به بررسی گذاشته می شود.

این پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ضمن انتقاد از وضعیت کنونی هنر آواز، ادامه داد: زمانی در ایران قدیم، آواز مرتبتی والا داشت و قدر و ارزش فراوانی به آن گذاشته می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آواز در ایران قدیم، مرتبتی والا داشت

آواز در ایران قدیم، مرتبتی والا داشت