مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اردیبهشت 1396 ساعت 13:402017-04-22اقتصادي

پنبه در فعالیت نساجی نیازمند حمایت بیشتری است


مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پنبه یکی از مهمترین مواد اولیه در فعالیت صنعت نساجی است و ضرورت دارد مسئولان حمایت بیشتری از تولید پنبه کشور داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" از "شاتا" افسانه محرابی در گفت و گو با شاتا با بیان اینکه در سال گذشته براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی حدود 40 هزار تن پنبه تولید شده و از طرفی حدود 57 هزار تن نیز واردات پنبه به کشور صورت گرفته اعلام کرد: طی این مدت در حدود 100 هزار تن مصرف پنبه داشته ایم.

وی تاکید کرد: در برنامه راهبردی صنعت نساجی و پوشاک کشور در افق 1404، باید به رتبه سوم در منطقه و رتبه پنجاهم در دنیا برسیم، که قطعاً با وضعیت فعلی این صنعت و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‏کند رسیدن به این جایگاه در صورت تداوم این شرایط، جای تردید دارد.

مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی با الیاف مصنوعی در سال 96 به میزان 210 هزار تن خبر داد و گفت:: برای این میزان نیاز به حدود 105 هزار تن پنبه محلوج در کشور داریم.

محرابی همچنین با بیان اینکه در پایان سال برنامه ششم توسعه تولید 300 هزار تن نخ پنبه ای و ترکیبی با الیاف مصنوعی خواهیم داشت افزود: برای تولید آن نیاز به 150 هزار تن پنبه محلوج می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنبه در فعالیت نساجی نیازمند حمایت بیشتری است

پنبه در فعالیت نساجی نیازمند حمایت بیشتری است