مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 06:102017-04-24سياسي

ازدواج زنان و مردان ایرانی با اتباع خارجی چه آثار حقوقی دارد؟


بر اساس آماری که چندی پیش ارائه شد ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه روند روبه رشد داشته است.

سالها پیش درباره همین موضوع یکی از پرسنل سفارت افغانستان و مسئول مجوز ازدواج های اتباع افغانی با ایرانی مدعی شده بود روزی سه زن ایرانی برای ازدواج با مرد افغان .

- تابعیت به رابطه سیاسی بین فرد و دولت متبوع گفته می شود که دارای آثار حقوقی خاصی بوده و یکی از عوامل تعیین و تغییر تابعیت اشخاص نسبت به خود، همسر و فرزندان، ازدواج است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک زنان ایرانی که قصد ازدواج با مردان خارجی را دارند، طبق ماده 1060 قانون مدنی، باید حتما مجوز دولت را کسب کنند.

قانونگذار مدنی در این ماده تصریح می کند که ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجه در مواردی هم که مانع قانونی ندارد، موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت است.

نخستین شرط ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، اخذ مجوز از وزارت کشور است گاهی ممکن است پدری به فرزند دخترش، وکالت نامه داده یا اقرارنامه بنویسد تا او بتواند با فردی که تبعه خارجی است، ازدواج کند.

البته به صرف داشتن این وکالت نامه یا اقرارنامه، دختر نمی تواند چنین اقدامی را انجام دهد و به این منظور باید مجوز وزارت کشور را اخذ کند اما در صورت وقوع چنین ازدواجی، به طور قطع در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج زنان و مردان ایرانی با اتباع خارجی چه آثار حقوقی دارد؟

ازدواج زنان و مردان ایرانی با اتباع خارجی چه آثار حقوقی دارد؟