مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 10:462017-04-24بين الملل

هافینگتن پست: فصل جنگی مرگبار دیگری در انتظار افغانستان است


عبدالله شریف تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی برای هافینگتن پست نوشت: افزایش تعداد سربازان آمریکا طالبان را از لحاظ نظامی شکست نخواهد داد، - بنابراین، متاسفانه این فصل، فصل جنگی مرگبار دیگری در افغانستان خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، عبدالله شریف ، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی برای هافینگتن پست نوشت: با رسیدن بهار، طالبان از خواب زمستانی بیدار می شود و شتاب جنگ در افغانستان شدت می گیرد.

با این حال، در سال جاری آنچه که به سرخط اخبار تبدیل شد، استفاده از قوی ترین بمب غیرهسته ای موجود در زرادخانه های ایالات متحده بود.

در ادامه این یادداشت آمده است: این بمب که (MOAB) نامیده می شود و هم چنین به مادر تمام بمب ها شهرت دارد، در 13 آپریل به شرق افغانستان انداخته شد.

به گفته ارتش ایالات متحده و مقام های افغان، هدف این حمله نابودن کردن شبکه ای از تونل های بود که داعش از آن ها استفاده می کرد.

داعش با طالبان بر سر نفوذ در افغانستان رقابت می کند گروه تروریستی داعش از افغانستان با عنوان خراسان یاد می کند، نامی که هنگام تهاجم عرب ها بر این منطقه در قرن هفتم میلادی به آن داده شده بود.

ولایت خراسان داعش از 2015 بدین سو در افغانستان حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هافینگتن پست: فصل جنگی مرگبار دیگری در انتظار افغانستان است

هافینگتن پست: فصل جنگی مرگبار دیگری در انتظار افغانستان است