مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 17:052017-04-27پزشكي

هزینه آزمایش ژنتیک برای زوج های تالاسمی مینور رایگان است


هزینه آزمایش ژنتیک برای زوج های تالاسمی مینور رایگان است و اینکه می گوییم پیشگیری مقدم بر درمان است، باید در عمل محقق شود و فقط حرف نزنیم.

- رییس انجمن تالاسمی ایران گفت: هزینه آزمایش ژنتیک برای زوج های تالاسمی مینور رایگان است و اینکه می گوییم پیشگیری مقدم بر درمان است، باید در عمل محقق شود و فقط حرف نزنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه کویر، دکتر"مجید آراسته" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 239 بیمار تالاسمی در استان کرمان وجود دارد که 80 درصد این افراد عضو انجمن تالاسمی استان هستند و انجمن در بحث های درمانی و در مواردی هزینه دانشگاه و .

به آنها خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه انجمن تالاسمی با مشارکت های مردمی اداره می شود، افزود: هزینه درمان بیماران تالاسمی زیاد است و بیمارانی هستند که هزینه درمانشان ماهانه 20 میلیون تومان است.

آراسته تصریح کرد: ما با همه مراکز بهداشت همکاری داریم و به بیماران تالاسمی مینور مشاوره می دهیم و هدف انجمن تالاسمی این است که نوزاد تالاسمی متولد نشود.

وی بیان کرد: تالاسمی شایع ترین اختلال ژنتیکی تک ژن در ایران است و کم خونی شدید(تالاسمی ماژور) به راحتی قابل کنترل و پیشگیری است اگر به موقع و در زمان ازدواج دو نفر غربالگری انجام بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه آزمایش ژنتیک برای زوج های تالاسمی مینور رایگان است

هزینه آزمایش ژنتیک برای زوج های تالاسمی مینور رایگان است